Ko čuva galaksiju?
03. sep 2014. @ 09:16  |  recenzije

Ko čuva galaksiju?

Kratki prikaz filma “Čuvari galaksije”

Kada sam prvi put video najavu za film “Čuvari galaksije” (Guardians Of The Galaxy), pomislio sam: “okej, Marvel je došao do tog nivoa da može da nam uvaljuje čak i rakune koji pametuju i pucaju”. Prilično sam sumnjao u kvalitet priče vezane za ovu adaptaciju ne tako popularnog stripa, međutim, pogrešio sam… I to samo kako sam pogrešio – film je strava! Posle ovoga postavlja se pitanje kome trebaju majmuni na konjima sa puškama u rukama, kada imamo rakuna naoružanog do zuba, koji raznosi sve oko sebe sedeći na ramenu živog drveta.

Film nas na samom početku vraća u osamdeset i osmu godinu prošlog veka, gde mlađani Piter Kvil dobija poklon od svoje majke koja je na samrti, sa instrukcijom da ga otvori tek kada ona bude “otišla”. Pošto umire, dečak istrčava iz bolnice, gde biva otet od strane Jondua, vanzemaljca muvatora. Dvadesetšest godina kasnije već odrasli Piter Kvil (Kris Prat) postaje sitni lopov koji se smuca po svemiru predstavljajući se kao Star Lord. Pošto je ukrao sferu, na koju je bacio oko glavni antagonista ovog filma, Ronan (Li Pejs), pa i sam Tanos – najmoćnije biće u galaksiji – Piter Kvil alias Star Lord upada u silne neprilike, a možda najveća od svih je poznanstvo sa Gamorom (Zoe Saldana), Draksom (Dejv Batista), Roketom (glas Bredlija Kupera) – rakunolikim bićem visoke inteligencije – i Grutom (glas Vina Dizela), Roketovim telohraniteljem i najboljim prijateljem.

Ono što je zanimljivo kod ove klike je to što niko od njih nije dobrica, već su svi oni anitheroji, pa je tako pored toga što je Star Lord lopov, Gamora je plaćeni ubica i Tanosova usvojena ćerka, Draks je osvetoljubivi, mišićavi, slabo inteligentni tabadžija, dok je Roket lovac na glave i kako sam kaže, 24 puta je bežao iz zatvora (25 ako računamo bekstvo iz filma), a Grut… pa, Grut je sirova snaga koja jedino izgovara “Ja sam Grut”.

Narativ je vrhunski, tok priče je pitak, uzbudljiv, vickast i nimalo neinteligentan, što je postalo ustaljeno pravilo kod novijih blokbastera. Digitalni efekti su veoma dobri, a majstorstvo se ogleda i u tome što su dva od pet glavnih likova u potpunosti animirani. Film obiluje emotivnim trenucima (npr. kada Piter Kvil vidi ožiljke na Roketovim leđima, koji su posledica eksperimentisanja sa njim ili kada pijani Roket priča o svojim mukama za vreme ispitivanja nad njim), ali ovaj film je nadasve šarmantan i duhovit. Sve vreme kroz film se ismevaju stereotipi drugih blokbastera, pa imamo dramatični momenat kada Piter Kvil uz epsku muzičku podlogu predaje sferu Kolekcionaru (Benisio del Toro), koja mu ispadne iz ruku, ili kada protagonisti ustaju kako bi podržali Piterovu ideju, gde Roket konstatuje da izgledaju kao idioti koji bezrazložno stoje.

Još jedna stvar koja je sjajna u vezi sa ovim filmom je i to što sve vreme pozajmljuje estetiku naučno-fantastičnih filmova iz osamdesetih godina prošloga veka i ne samo to, već je odata počast čitavoj toj epohi: od referenci na Nindža Kornjače, Trol igračke, audio kasete i sam saundrek koji mi je oduvao; od Dejvida Bouvija, preko Razberiza, do Ruperta Holmsa.

Jedina zamerka je ta što je završna bitka prekratka i nekako traljava.

Džejms Gan, poznat po rimejku filma “Zora mrtvaca” (Dawn Of The Dead), Super, ne tako uspešnu filmsku adaptaciju Skubija Dua, odradio je prokleto dobar posao sa ovim i prema mom mišljenju Čuvarima galaksije je pristipio iz ugla fana, za razliku od Majkla Beja i njemu sličnih koji naprave eksploziju đubreta, trljajući dlanove fokusirani isključivo na novac.

Silno preporučujem ovaj “geek heaven”, svima koji imaju makar malu dozu infantilnosti u sebi, jer ja ovakvu svemirsku avanturu ne pamtim još od “Ratova zvezda”. I ko zna, Marvel je u vlasništvu Diznija, baš kao i Star Wars franšiza, pa će se možda desiti neki krosover. Zamislite samo Roket protiv Darta Vejdera, umro bih za to da vidim njihovu konverzaciju. Ah, možda preterujem, ali u svakom slučaju, što pre, ako već niste, trk do bioskopa na dvočasovnu dozu gigazabavne genijalnosti.