Šarmantno iznenađenje: Miss Fisher`s Murder Mysteries
30. jan 2015. @ 17:40  |  recenzije

Verziju ovog teksta na engleskom jeziku možete pročitati OVDE.

Ljubitelji klasičnih televizijskih krimića u poslednjih nekoliko godina nalaze se u ćorsokaku... S jedne strane, izbor nikada nije bio kvalitetniji, jer tu su sjajne detekstivske drame poput True Detective, The Fall, Killing, Top of the Lake, ali ne vole baš svi stalno da gledaju depresivne teme i zagasite boje. Neke od najboljih krimi priča su najpre zabavne, pitke i smeštene u salone bogatih kuća. Ukratko, otkada smo preplakali kraj priče o Poirotu ostali smo bez kvalitetne, ali elegantne serije koja će nas iz epizode u epizodu očaravati svojim šarmom i naivnim misterijama koje glavni lik rešava bez problema, i to sa stilom.

I onda se jednog dosadnog televizijskog dana na kanalu Fox Crime pojavila reklama za Miss Fisher`s Murder Mysteries.

Kao što vidite, radi se o ženi detektivki. Pardon, o dami koja obavlja izvrstan detektivski posao. No, iako je serija smeštena u Melburn u periodu nakon Prvog Svetskog rata, Phryne Fisher je verovatno jedan od najmodernijih ženskih likova sa malih ekrana. Osim što je decenijama ispred svog vremena, od nje ćete naučiti lekcije o feminizmu i integritetu koje bi i danas mogli da upotrebite. U pitanju je dama iz visokog društva, ali ona koja ne preza da zasuče rukave kada je potrebno. Izuzetno je obrazovana, elokventna, naputovana i, naravno, lepa. Otvorena je prema ljudima bez obzira na njihov stalež i uvek spremna da pomogne, naročito ako se neki leš nalazi u blizini.

Napravljena po knjigama i pričama australijske spisateljice Kerry Greenwood serija je doživela sasvim pristojan uspeh i uskoro će početi snimanje njene treće sezone. No, šanse su da ceo projekat ne bi bio toliko uspešan da nema Essie Davis, glavne glumice koja radi prokleto dobar posao i za koju verujemo da je i u privatnom životu isto tako famozna persona. Nju ste možda primetili ove godine u hororcu The Babadook gde je takođe bila odlična ali na sasvim drugi način, što samo potvrđuje činjenicu da se radi o glumici izvanrednog talenta.

Svaka epizoda ove serije opsije novi slučaj, iako se kroz prvu sezonu provlači jedna vodeća tema. Misterije gospođice Fisher savršen su spoj klasičnih krimi priča, šarmantne kostimirane drame, pa čak i akcije, jer se radi o dami brojnih talenata, koja ne preza ni od pištolja, provaljivanja na tuđe posede i pentranja po zgradama. Osim nje, u seriji upoznajemo još nekoliko šarmantnih likova kao što su detektiv Robinson i i asistent mu Hugh Collins, dok sa gospođicom Fisher živi preslatka pomoćnica Dot. Svi oni, zajedno sa nekolicinom epizodista, pomažu gospođici Fisher u rešavanju ubistava očigledno inspirisanih nekim od najboljih priča Agathe Christie.

Interesantno napisane misterije i njihova razrešenja svakako su veliki plus, ali najjača prednost serije su pomenuti likovi, njihov odnos i način na koji oni upadaju i izvlače se iz raznoraznih situacija, a scenaristi su uspešno izbegli sve zamke koje vrebaju kod serija ovakvog tipa. Iako istovremeno predstavlja sliku i priliku slobodne žene širokog pogleda na svet, gospođica Fišer ipak deluje kao realna osoba. Šta više, čak ni njen ormar nije bez dna i vrlo lako ćete shvatiti koje krpice ona najviše voli da nosi. Uz to, nijedan od glavnih likova ne finkcioniše kao karikatura, već osoba „od krvi i mesa“ ako je to ikako moguće postići u televizijskom mediju. Prosto je neverovatno da je jedna serija tako zabavog karaktera namenjana svima od 7 do 77 uspela da savlada sve uobičajene izazove i predstavi nam solidnu, pitku priču sa likovima očigledniih kvaliteta. Savršena scenografija i kostimi koje ćete poželeti da izvučite iz televizora i strpate u svoj ormar samo su još šlag na tortu.

A sada, kraj hvalospevima. Rezimirajmo zaključke.

Miss Fisher`s Murder Mysteries će vam ulepšati petak veče uz Fox Crime i definitivno je najbolja stvar koju ova stanica ima da ponudi;
• Ako vam ne bude dosta serije, tu su uvek knjige koje je moguće naći na internetu;
• Duh Agathe Christie će zauvek živeti ... i ubijati;
• Žene bi danas trebalo češće da nose šešire;
• Liberalnost i feminizam nisu fenomeni modernog doba. Šta više, postoji mogućnost da su nekada žene, u doba kada su morale da se bore da izađu iz kuhinje i otrče do biblioteke, čak i bolje shvatale šta emancipacija zapravo znači;
• Kada se potrude, Australijanci zapravo sasvim tečno i razumljivo pričaju. Uz to, u stanju su da naprave odlične serije, a jaki ženski likovi tamo nisu retkost (dokaz potražite u serijama Wentworth, Offspring i Puberty Blues);
• Još uvek nijedan glumac iz Nestašnih godina nije kročio na set misterija gospođice Fisher. Nada i dalje živi.

P.S. Autorka teksta bi bila izuzetno zahvalna kada bi neko mogao da joj identifikuje pesmu sa Foxove reklame za ovu seriju! Pomoć slobodno ostavite u komentarima.