U bioskopima:  St. Vincent (2014)
23. jan 2015. @ 12:58  |  recenzije

U bioskopima: St. Vincent (2014)

Film koji je nominovan za Zlatni globus u kategoriji za najbolji film i najboljeg glumca, 8. januara stigao je i u naše bioskope. Tragikomična, topla, ljudska priča svojim zapletom ne odaje utisak nepredvidivosti i neki kritičari je čak opisuju i kao „sentimentalni kliše“. Ipak, zahvaljujući dobro napisanom scenariju i odabiru prave glumačke ekipe, „St. Vincent“ uspeva da pobegne od epiteta klišea i prenese željenu emociju na duhovit i originalan način.

Teodor Melfi (Theodore Melfi) je scenario za ovaj film napisao 2011. godine, ali se isti našao na Crnoj listi Holivuda – listi za najbolji scenario godine koji još nije pretvoren u film. Glavna uloga je prvobitno dodeljena Džeku Nikolsonu (Jack Nicholson), ali je na kraju ipak dospela u ruke Bila Mareja (Bill Murray).

Upravo Marejev glumački talenat i neosporiv šarm bacaju senku na svaku priču o banalnoj sentimentalnosti zapleta. On tumači lik ratnog veterana Vinsenta kog je boemski i hedonistički način života doveo do bankrota. Vinsent je cinični mizantrop koji naizgled nema mogućnost empatije prema drugim ljudima. U trenutku potpunog očaja prihvata da čuva komšijsko dete kako bi vratio dugove. Ipak, ovo nije klasična priča o faličnom protagonisti koji nalazi novi životni smisao zahvaljujući dobroti i brižnosti ljudi koji ga okružuju. Melfi je razvio likove koji su specifični, odudaraju od stereotipnih kalupa i koji su pre svega nesavršeni. Egoistični pijani pesimista i dvanaestogodišnji Oliver zajedno doživljavaju brojne avanture kroz koje se otkriva Vinsentova duboko skrivena humanost i velikodušnost.

Osim Mareja i Džejdana Liberhera (Jaeden Lieberher) koji glumi Olivera, za sjajno odigrane uloge zaslužne su i Naomi Vots (Naomi Watts) i Melisa Mekarti (Melissa McCarthy). Naomi Vots tumači lik trudne ruske prostituke koja, iako je i sama na ivici bankrota, pomaže Vinsentu da dovede život u red dok Melisa Mekarti glumi Oliverovu majku. Melisa je prikazana u sasvim drugačijem svetlu i ovo je za nju definitivno bila specifična i izazovna uloga u kojoj se odlično snašla.

Način na koji je glumačka postava oživela likove, kombinacija zanimljivog scenarija kao i dobra fotografija i kadriranje, u potpunosti opravdavaju nominacije za Zlatni globus. Film St. Vincent je tipičan predstavnik „coming of age“ filmova, ostvarenja čija je baza priča o odrastanju i ulasku u svet odraslih. Bez obzira na predvidljivost zapleta, ovaj film uspeva da na interesantan i originalan način prikaže put sazrevanja i prenese poruku o vrednosti svakog ljudskog bića.

Presuda: 8/10