Garbage - Not Your Kind of People
28. maj 2012. @ 08:25  |  recenzije

Garbage - Not Your Kind of People

STUNVOLUME

"Na nama nije da ponovo pronađemo točkove", nedavno je izjavila Shirley Manson, najistaknutija figura sastava Garbage, saževši time misiju novog albuma svog benda. "Not Your Kind of People" tek je peti službeni naslov u karijeri koja upravo navršava punoletnost, a kako dolazi nakon sedmogodišnje stvaralačke hibernacije, neminovno je da se nalazi pod posebnom lupom svih nas. Bend koji je u drugoj polovini devedesetih uveliko sublimirao poetiku svoga vremena postavši industrijski proizvod koji lako možete i voleti, sada se vraća na velika vrata. Album izlazi na privatnoj etiketi benda i kao takav predstavlja najautentičniji mogući iskorak Shirley i ekipe u svijet alternativnoga rocka. I oni su svesni novih okolnosti. Albumom "Not Your Kind of People" odlučili su da se vrate svojim polazištima s glavom bogatijom za sva iskustva u međuvremenu, bez potrebe ili iluzije o "ponovljenom pronalasku točka". Zato je ovo album inventivnosti, a ne klasičnog "povratka korenima".

Garbage su od početka bili jedan pametan pop proizvod, komad robe s besprekornom ambalažom i dizajniran po školskim merama .Osim toga oni su koliko pametan, toliko i dobar bend . Ovaj album nam od plesnih tekstura uvodne "Automatic Systematic Habit" kojoj treba nekoliko slušanja da je zapamtite do završne balade "Beloved Freak" dokazuju da, nažalost, nisu uspeli da ponove istoriju.

Ma, da se razumemo, oseti se tu ona njihova nadarenost za melodiju koja će vas naterati da se pokrenete, ima tu nekoliko zgodnih potencijalnih singlova i produkcijski je sve na svom mestu, no ono što ostaje da smeta je sintetika koja nadilazi producentske alate i truje samo muzičko tkivo. "Not Your Kind of People" je prilično trom album benda koji nas na tako nešto baš i nije navikao. Album bez žanrovskih opredeljenja što ne bi bilo toliko loše da istovremeno ima jasan sopstveni identitet. Album nakon kog ostaje da se zapitamo zašto Shirley Manson ipak nije objavila taj svoj nesuđeni solistički prvenac koji je marljivo pripremala zadnjih godina. Jer, zaista, nisu pokušavali prevazići sami sebe - toliko su ostali fer - ali nekako ostaje nam utisak da je u pitanju bilo retoričko pranje ruku i jeftin izgovor za izmišljanje tople vode.