Recenzija albuma: Aphex Twin - Syro
14. nov 2014. @ 12:03  |  recenzije

Recenzija albuma: Aphex Twin - Syro

Warp Records

Aphex Twin je jedan od najuticajnijih bendova u elektronskoj muzici. Delo je Richarda Davida Jamesa, engleskog muzičara i kompozitora iz Cornwalla koji je još kao tinejdžer radio u raznim klubovima kao DJ pa je već tada bio prepoznat kao veoma talentovan muzičar.

U Engleskim novinama „The Guardian“ je opisan kao jedan od najinvetivnijih i najuticajnijih ljudi u savremenoj muzici. Richard je, bez obzira da li neko voli njegovu muziku ili ne, originalan, a njegova muzika je poznata po suludim ritmovima i psihodeličnim zvukovima koji kao da dolaze iz svemira.

Njegov prvenac „Selected Ambient Works 85-92“ je proglašen najboljim albumom 90-ih u „FACT“ časopisu. Takođe „Richard D. James“ album i singl „Come to Daddy“ spadaju u njegova najkomercijalnija izdanja. Album „Drukqs“ je poslednji album snimljen pod imenom Aphex Twin, pre Syra, 2001. godine. James je nakon toga izdavao muziku pod imenom „AFX“ i „Tuss“ do 2005. U aprilu 2014. obožavatelji su skupili na Kickstarteru 47 000 dolara za izdavanje zaboravljenog ep-a „Caustic Window“, koji je trebao biti izdat 1994. To je podstaklo Jamesa koji je odmah nakon toga najavio novi album Syro, koji je u osnovi kolekcija numera snimljenih kroz dugo razdoblje nakon zadnjeg albuma iz 2001.

Syro je u stvari retrospektiva. Baš zbog toga je ovo verovatno najraznovrsniji njegov album. Muzika varira od njegove najranije ambijentalne faze, preko drum n' bassea do glitcha. U prvoj pesmi „Minipops 67“ oseća se njegova najranija faza, melanholična psihodelija sa groovy elementima, odličan odabir za početak albuma. Druga numera („Xmas_Evet10“) je slična atmosferom kao prva ali je puno eksperimentalnija. Kako album odmiče sve više je nekako uznemirujući. "Circlont6a" pomalo podseća na Kraftverk, skroz lud ritam sa visokim pištavim zvukovima kao iz neke stare video igrice. Primećuje se poigravanje sa funky i jazz elementima (kao npr u pesmi "Circlont14"). U "S950tx16wasr10" je očit uticaj drum n' bassea ali u brzom ritmu. Album završava laganom ambijentalnom "Aisatsanom". Produkcija je vrlo dobra i čista.

Ovo je njegov možda najpristupačniji album, nešto što je njegova šira publika priželjkivala, i konačno dobila, a ona uža prigrlila kao još jedan dokaz njegovog autentičnog, nepovodljivog talenta.