Recenzija albuma: Jessie Ware - Tough Love
22. feb 2015. @ 19:16  |  recenzije

PMR Records

Jessie Ware pokazala se široj javnosti prvencem „Devotion“, ne preterano komercijalno uspešnim, ali vrlo dobro prihvaćenim kod kritičara, koji joj je doneo i nominaciju za Mercury Prize. Predstavila je nežni, prozračni stil kombinovan sa snažnim glasom i time dobila poštovanje muzičara i kritičara, zbog toga što u pop muziku unosi prefinjenost, senzibilnost i senzualnost koja često nedostaje na sceni. Drugi album „Tough Love“ po tome se ne razlikuje od prethodnika.

Tough Love spojio je nekoliko varijacija unutar žanrova pop, soul, r'n'b, a ono što ih povezuje je Jessien glas koji nikad ne izlazi iz mode. Stilski nas vodi u prošla razdoblja, tačnije 80-e, odakle Jessie očito crpi inspiraciju, možda najviše iz Sade. Naslovna numera „Tough Love“ lagana je, vodi nas u drugu dimenziju a ono što je najizraženije, potpomognuto je minimalizmom koji sačinjava lagani ritam i glas sa pratećim intervalima.

Isto se ne može reći za komercijalno najprihvatljiviju „Say You Love Me“, napisanu sa trenutno jednim od najpopularnijih muzičara Edom Sheeranom, koji zaista zna da napravi dobru pesmu, ili barem zna recept za komercijalni uspeh. To je razlog zašto ovu numeru vrlo lako možemo zamisliti u njegovoj izvedbi, jer zvuči kao da je baš njegova, od privlačnih muzičkih fraza, prepoznatljive akustične gitare, gospela na vrhuncu pesme, čak do zaštitnog znaka, malog gitarskog rifa koji se provlači kroz nuemru. Još jedna, može se reći, usidrena pesma je Pieces – obična balada uz pratnju klavira, s proverenim melodijama i obrtima, nešto što možemo čuti svake godine u izvedbi mnogih muzičara.

Keep On Lying“ ima temu koja liči na West Coast od Lane del Rey, a slično je i što je upotrebljeno i višeglasje, međutim, boja i sveukupan utisak ne mogu biti različitiji. Ovde Jessin glas dolazi do izražaja kao najveća distinkcija između nje i drugih muzičara.

Među nesto slabije numere spada „Champagne Kisses“ koja je nedovoljno definisana, na momente čak i iritantna ali oprosticemo Jessie na jednom izuzetku.

Sve pohvale idu stilu koji se uveliko razlikuje od većine muzičara danas, a pogotovo neobičnom, ugodnom altu nostalgične i melanholične boje, nežan i grub istovremeno. Ukoliko ste voleli njen prvi album, i ovaj će vam se, sasvim sigurno, svideti. Uživajte!