portreti, recenzije, intervjui

baza stripova
Pronađi strip
KARTON SITI: Priče o suludoj realnosti po kojoj gacamo
12. sep 2016. @ 13:50  |  portreti, recenzije, intervjui

Domaća stripska scena ovog je leta postala bogatija za još jedan naslov srpskog autora i nekolicine naših crtača!

Krivac za to je izdavačka platforma Modesty stripovi (iliti Modesty comics) zahvaljujući kojoj je svetlost dana ugledao KARTON SITI, zbirka sedam kratkih stripova koje potpisuje naš uspešni pisac i scenarista Željko Obrenović. Kako se Modesty stripovi vode misijom da naše autore učine vidljivim i na internacionalnoj sceni, izdanje je objavljeno na srpskom i engleskom jeziku. Za sada je fizičko izdanje zbirke dostupno samo kod nas, dok je ono elektronsko na engleskom jeziku moguće nabaviti na sajtu izdavača.

Sa Obrenovićem je na ovom projektu radilo pet crtača, tako da sadržaj izdanja izgleda ovako:

Karton siti – Željko Obrenović, Željko Vitorović
Najbolji čovekov prijatelj je – pas – Željko Obrenović, Nemanja Radovanović
Muzej đubreta – Željko Obrenović, Željko Vitorović
Otrovnica – Željko Obrenović, Nemanja Radovanović
Za tebe – Željko Obrenović, Željko Vitorović
Smrt je kliše – Željko Obrenović, Gašper Rus
U ime oca – Željko Obrenović, Miroslav Slipčević – Mimi

"Morski Vuk", Rif Rebs: Slobodan prikaz još slobodnije adaptacije čuvenog romana
05. sep 2016. @ 10:33  |  portreti, recenzije, intervjui

Ne propustite jedini pravi rodeo na talasima!

Minulog proleća Besna kobila nas je počastila adaptacijama dva velika američka romana. Pročitati, upiti i iz svih uglova ispitati grafičke odgovore na neke od najpoznatijih dela u istoriji ispostavilo se kao vrlo obiman zadatak, te mi je izuzetno drago što su u oba slučaja dostignuta moja, da slobodno kažem, visoka očekivanja.

Adaptacije “Mobi Dika” prihvatio se, logično, Francuz Kristof Šabute, autor koji je sa svojim starim “Vešticama” u velikoj meri pomerio moj odnos prema grafičkim romanima, a ujedno je i krivac što sam postala verni pratilac Kobile. Izdanja ovog izdavača uvek prati izuzetan kvalitet, kako u fizičkom, tako i u smuslu izbora autora čija nam dela predstavljaju. Samim tim, plovidba sa kapetanom Ahabom bila je posve sigurna, baš kako sam i očekivala. Sa druge strane, o “Morskom vuku” sam prethodno malo znala. O autoru Rifu Rebsu apsolutno ništa, te je pred ovu plovidbu krenula detaljna priprema.

Trinaesti nastavak serijala Korto Malteze: Pod ponoćnim suncem
07. maj 2016. @ 08:34  |  portreti, recenzije, intervjui

Posle pacifičkih i latino-američkih avantura, 1915. godine, Korto Malteze stiže u San Francisko, u potrazi za svojim starim prijateljem Džekom Londonom. Međutim, London je otišao za Meksiko da piše o Revoluciji i Panču Vilji. Pred polazak, on je ostavio pismo Kortu Maltezeu sa molbom da pronađe Vaku Jamadu, nekadašnju zvezdu saluna u Douson Sitiju i piščevu ljubavnicu, a danas aktivistkinju protiv trgovine belim robljem na Aljasci. Kao nagrada, čeka ga tajanstveni poklon koji će pronaći na Jukonu.
List vode - potopljeni svetovi Alema Ćurina
05. maj 2016. @ 12:00  |  portreti, recenzije, intervjui

Strip List vode, Atlantida (2x2, Zagreb), poznatog splitskog ilustratora Alema Ćurina i dobitnika Velike nagrade Međunarodnog strip salona u Beogradu 2008. godine, formalno pripoveda odlazak mladog Huga Prata za Argentinu gde će postati stip crtač. Međutim, slavni italijanski umetnik, otac Korto Maltezea, samo je sredstvo kojim autor govori o sebi.

Iako je odrastao na klasičnom stripu (Vinzor MekKej, Heriman, Foster, Maurović, Prat...), Ćurin, ilustrator lepog i efikasnog stila i satirično-polemičnog tona, u radu na Listu vode, nije želeo da se povinuje pravilima strip naracije. Zato, njegov pristup u ovom albumu, u biti, i nije stripovski, nego ilustratorski.

Kako Marvel javlja, mame su najveći superheroji!
02. maj 2016. @ 13:07  |  portreti, recenzije, intervjui

Tek nešto više od godinu dana nakon što je dobila sopstveni serijal, Jesslica Drew a.k.a. Spider-Woman postala je prva američka strip junakinja koja je pred milionima čitalaca iznela trudnoću.

Kada je u novembru 2015. godine osvanula sasvim nova naslovnica na kojoj vidimojednu opasnu superheroinu kako ponosno pokazuje svoj trudnički stomak, većina čitalaca je ostala zapanjena ovom idejom. Međutim, vreme je pokazalo da je preokret definitivno promena nabolje, budući da se Marvel baš i nije proslavio po prikazivanju realističnih ženskih likova u svojim stripovima.

Strip kao duboka i višeznačna poezija
17. mar 2016. @ 12:18  |  portreti, recenzije, intervjui

Strip kao duboka i višeznačna poezija

Vanja Onirik Urukalo, Metanoja, Bratstvo duša, Zagreb, 2015

Strip-album Metanoja novosadskog autora Vanje Onirika Urukala na prvi pogled privlači pažnju odsustvom osnovnih informacija na koricama: nema naslova na prvoj, takozvanoj naslovnoj strani; nema impresuma sa osnovnim podacima o izdanju, autoru i izdavaču; čak ni stranice nisu numerisane – jedino što korice sadrže su autorovi crteži koji su izabrani iz samog albuma.

Nezaboravne romanse u svetu stripa
13. feb 2016. @ 15:18  |  portreti, recenzije, intervjui

Nezaboravne romanse u svetu stripa

Od Clarka Kenta i Lois Lane do Sandmana i Nade, svet stripa je ispunjen romansama koje su odavno prešle iz domena supkulture u opštu kulturu. Ma koliko nadljudske bile njihove moći i sposobnosti, romantične veze su uvek bile polje na kom su strip junaci i junakinje dokazivali svoju ljudskost. I dok su neke afere bile potrošne, samo mehanizam za dokazivanje fatalne privlačnosti naših heroja i heroina, neke druge će ostati zauvek urezane u našu svest. Ovo je naš izbor najnezaboravnijih strip-romansi.

Bane Kerac otvoreno o saradnji sa Bonelijem
21. nov 2015. @ 10:41  |  portreti, recenzije, intervjui

U intervjuu za portal MojNoviSad koji u celosti možete pročitati OVDE, Branislav Bane Kerac objasnio je kako je došlo do saradnje sa čuvenom italijanskom izdavačkom kućom Bonelli.

- Tokom karijere sam u više navrata pokušavao da radim za Boneli. Ne u onom smislu da sam ja njima slao svoje stvari, pošto nisam spadao u takvu vrstu autora. U nekoliko situacija, kada su Boneliju trebali crtači, onda sam i ja dobijao priliku da uradim nešto kao što je jedna priča za Zonu X, priča Kerac.

U sećanje na Zdravka Zupana, velikana evropskog stripa
17. okt 2015. @ 10:52  |  portreti, recenzije, intervjui

Od posledica srčanog udara, u Zemunskoj bolnici u petak 9. oktobra preminuo je u 65. godini Zdravko Zupan, beogradski istoriograf, umetnik, izdavač i urednik — po mnogima ključna ličnost modernog jugoslovenskog i balkanskog stripa. Između ostalog, utemeljio je istoriografiju jugoslovenskog stripa, crtao stripove za velike svetske izdavače Diznija, Hanu-Barberu i Kauku, a urednički je osmislio mnoga izvanredna izdanja za decu i odrasle. Stripovi su mu objavljivani u dvadesetak zemalja na tri kontinenta, na preko 15 jezika.

Zdravko Zupan je rođen u Zagrebu 7. februara 1950. godine. Kada je imao devet meseci porodica se preseljava u Beograd. Tu je završio osnovnu i Grafičku tehničku školu, a potom nastavio studije na likovnom odseku Više pedagoške škole u Beogradu.

Jedan je od osnivača stripske grupe „Beogradski krug 2“. Bio je član sekcije istoričara umetnosti ULUPUDS od 1987. godine i jedan od utemeljivača Udruženja stripskih umetnika Srbije 2010. godine. Samostalnom autorskom izložbom u Beogradu i Nišu obeležio je 2015. pedeset godina od objavljivanja svog prvog stripa.

Umetnički rad

Kao stripski umetnik debitovao je 1965. godine u beogradskom Malom ježu, a dve godine kasnije počinje saradnju sa gornjomilanovačkim „Dečjim novinama“.

Polovinom sedamdesetih godina nacrtao je dve epizode stripa „Fix und Foxi“ za poznatog minhenskog izdavača Rolfa Kauku. Radio je kao crtač na licencnim serijalima „Tom & Jerry“ po scenarijima Lazara Odanovića i svojim za zagrebački „Vjesnik“ i „Miki Maus“ u francuskom magazinu Le journal de Mickey od 1991. do 1994. po scenarijima Fransoaza Korteđanija. U Srbiji je bio zapažen Zupanov strip „Miki i Baš-Čelik“ (Mikijev zabavnik, 1999) prema scenariju Nikole Maslovare (izdavač: „Politika“), u kojem je svet Mikija Mausa spojen sa srpskom narodnom bajkom.

Zupan je tvorac i poznatih serijala „Zuzuko“ i „Munja“, objavljivanih u Srbiji, Hrvatskoj i Rumuniji.

Recenzija: Paskal Rabate - "Zla berba"
06. okt 2015. @ 13:22  |  portreti, recenzije, intervjui

Recenzija: Paskal Rabate - "Zla berba"

Kako je jedan pitomi sveštenik obrao bostan

Sredinom godine izdavačka kuča Besna kobila predstavila je novo izdanje Zla berba, jedno od ključnih dela koje potpisuje francuski autor Paskal Rabate. Ovdašnja publika upoznala se sa Rabateom prošle godine, takođe zahvaljujući Besnoj kobili i delom Ibikus. Za razliku od grandiozne priče o raspadu društva u boljševičkoj Rusiji, Zla berba je prosečnom čitaocu bliža i razumljivija, ali ništa manje ambiciozna.

I ovde Rabate uspeva da pronikne u dušu svojih likova, pokaže nam lica koja oni ne pokazuju u društvu, iako ih baš to društvo dobrim delom i oblikuje. Iako se u ovoj priči u centru pažnje nalazi jedan zločin, kriminalistički sloj romana nije toliko naglašen, koliko opservacija detalja koji čine svakodnevnicu jedne male obične palanke zvane Restinje. Rabate za glavnog aktera bira seoskog sveštenika, Pjera Ferea, nenametljivog i simpatičnog mladića kojem je ovo prva služba. Ovaj izbor nije slučajan jer vrlo brzo shvatamo da je glavni uzor za stvaranje Zle berbe Rabate našao u Dnevniku seoskog sveštenika, romanu Žorža Bernanosa i, još značajnije, istoimenoj filmskoj adaptaciji Roberta Bresona. U oba dela mladi sveštenici koji dolaze u svoje prve župe isprva se suočavaju sa istim izazovima. Obojica shvataju da stanovnici palanke strance obično ne dočekuju raširenih ruku, iako prividno ispoljavaju naklonost, a tu su i oni izazovi koje sa sobom nosi vođenje nove crkve prema kojoj ljudi ne gaje veliku naklonost. Isto tako, zanimljivo je to što se oba sveštenika zbližavaju sa najbogatijim porodicama u mestu, ali upravo ih ta poznanstva dovode do tajni tamnošnjih žitelja.

12 3 4 5 6 ... 11 12  >>  >