Recenzija albuma: Arcade Fire - "Reflektor"
30. okt 2013. @ 13:12  |  recenzije

Sonovox Records

Kanadski indie rock sastav Arcade Fire opet nas je ugodno iznenadio svojim novim izdanjem. Četvrti album, Reflektor, sigurno će ispuniti očekivanja vernih fanova, ali i onih koji jednostavno vole raznoliku indie rock scenu. Još jedan album u nizu uspešnih sigurno će ostati zapečaćen u zlatnoj ploči kao i njegovi prethodnici.

Arcade Fire je oformljen 2001. godine u Montréalu i iza sebe ima četiri albuma, dva EP-a i devetnaest singlova. Trenutno se sastoji od sedam multi-instrumentalista koji, između ostalog, sviraju i violinu, mandolinu, rog i harfu. Već s prvim albumom naziva „Funeral“, izazvali su revoluciju. Prepune dvorane, naglo rastuća fan baza i odlične kritike, samo su neke od stvari koje su se pojavile nakon objave „Funerala“ . Sledeća dva albuma, „Neon Bible“ i „The Suburbs“, samo su dodatno utabali stazu ka slavi. Radijske i televizijske stanice puštale su najveće hitove: istoimenu „The Suburbs“ , zatim „Ready to Star“ i „Rebellion“. Nakon što je u decembru prošle godine najavljeno kako je bend krenuo sa snimanjem novih stvari, nije bilo sumnje da ni ovaj put neće razočarati.

Pod producentskom palicom Jamesa Murphyja iz LCD Soundsystema, Reflektor je odličan spoj elektronike i progresivnog rocka. Pomalo depresivan dance aranžman albuma, podseća na najmračniji period disca 80-ih godina prošlog veka. Sastoji se od dva CD-a na kojima ukupno ima trinaest pesama. Na naslovnom singlu Reflektor gostuje David Bowie kojem se toliko svidela ta numera da je u šali izjavio kako će da je ukrade ako je Arcade Fire uskoro ne objave.

Odlična stvar, koju ćete zapaziti tokom preslušavanja albuma je dinamika u redosledu numera. Od žešćeg i bržeg prvog CD-a, u drugom se oseti lagani pad u dinamici i na momente pomalo depresivan ugođaj. Zapravo, tematika celog albuma se svodi na smrt, sećanja i zagrobni život. Raj je pojam koji se često spominje pa se u par navrata Win Butler, pevač i tekstopisac, pita „čemu raj ako u njemu nema muzike“. Od najistaknutijih pesama koje zapamtite na prvo slušanje, izdvajaju se : Porno, Reflektor, You Already Know, We Exist, koja pomalo podseća na rani The Cure , i Joan of Arc .

Sve u svemu, album je i više nego solidan i gotovo bez mane ,osim, možda, nekolicine predugih pesama i ponekoj monotonosti u aranžmanima. Odlično izdanje za opuštanje u mračnim i hladnim jesenjim danima koje toplo preporučujemo svim ljubiteljima indie scene