Recenzija albuma: Bat For Lashes - The Haunted Man
30. okt 2012. @ 08:24  |  recenzije

Parlaphone

Natasha Khan, poznatija pod umetničkim pseudonimom Bat For Lashes, prošla je kroz tešku fazu u životu - kraj jedne veze poklopio joj se sa umetničkom blokadom pa je bila na rubu odustajanja od muzičke karijere. Na veliku sreću kritike i svih ljubitelja njene muzike, to se ipak nije ostvarilo. Natasha je izbacila svoj treći album The Haunted Man, kojem je 2008. prethodio "Two Suns", najavljen singlom "Daniel" koji je postigao neobično velik uspeh za jednu manje poznatu izvođačicu kao što je Natasha. Kada je njena izdavačka kuća postala svesna da on može napraviti pravi bum, očekivali su tako nešto i na ovom albumu, ali ona to nije mogla ni htela da im ponudi.

Umesto toga, napravila je zvučno najdetaljniji i tehnički najeksperimentalniji album do sada. Nije slučajnost da Natashu nazivaju novom Kate Bush - u njoj se polako, ali sigurno, sve više nazire nekakav sličan potencijal koji ona svakim albumom sve više opravdava.

„Lilies“ otvara album kao novi početak za Natashu. "Thank God I'm alive!" - zahvalno uzvikuje kroz tihu oluju sintisajzera, basa, gudača i zvončića koja na kraju nadogradnjom postiže predivnu teatralnost. „All Your Gold“ donosi nešto novo. Ritmičan funky zvuk koji tera na ples. „Horses Of The Sun“ vođena je bubnjevima i nešto je što bismo mogli nazvati "klasična Natasha", na tragu pesme „Glass“ sa predhodnog albuma.

Prvi singl, „Laura“, uveliko odudara od ostatka albuma. Ovde je produkcija ogoljena, svedena na klavir i sirove vokale. Međutim, kad se nakon nje Natasha vrati detaljima i raznolikosti zvukova, to je definitivno ono što ste hteli da čujete, i to zato što je iduća numera „Winter Fields“ - emotivna i očaravajuća zvukovna mećava koja je odlikovana nekima od najboljih stihova koje je Natasha napisala. Gudači na ovoj pesmi zvuče apsolutno savršeno.

Ona zapravo ovom numerom pokazuje sve ono što je čini tako posebnom - uzima osnovne instrumente i muzički aranžman, ali to kombinuje s eksperimentisanjem i punijim zvukom. Rezultat je najbolji pokazatelj njene ambicioznosti i hrabrosti u muzicii, ali to se najviše vidi upravo u njenom načinu pisanja tekstova i slikama koje oslikava kroz njih. Najbolji primer bio bi naslovna pesma. Kad vidite šta sve Natasha može da napravi u njenih pet minuta, videćete da nije preterivanje kad je nazivaju novom Kate Bush.

I da zaključimo : ovo je jedan izvrstan album, jedan od najboljih ove godine, i iskrena preporuka svim ljubiteljima britanskog indie zvuka . Uživajte!